Sosyal Medya Hesaplarımız

18 Nisan 2019
2 kez görüntülendi
Vidalı Diş

Vidalı diş, bir diğer adıyla dental implant, eksik ya da kaybedilmiş dişlerin, estetik görümü ve fonksiyon sağlaması için çene kemiğine takılan yapay diş köküdür. Hastaların hem estetik bir görünüme sahip olmak hem de ağız içinde yaşanılan problemleri çözmesi amacıyla vidalı diş çok sık kullanılmaktadır.

Gelişen teknoloji ile birlikte vidalı diş tedavisi kolaylaşmış ve pek çok hasta ve diş hekimi tarafından akla gelen ilk tedavi yöntemlerinden biri olmuştur. Kimi hastalar, sadece güzel bir gülüşe sahip olmak amacı ile bile vidalı diş tedavisinden faydalanır hale gelmiştir. Vidalı diş konusunu küçük başlıklarla açıklamaya çalışalım.

Vidalı Diş Açıklaması
  • Vidalı Diş: Ağız içi ve diş temizliği doğru yapılmadığı taktirde yaşanan diş kayıplarının telafi edilmesi için hastanın kaybettiği dişin yerine yapılan, doğal görünümlü bir implanttır. Maalesef, ülkemizde ağız ve diş bakımına gereken özen gösterilmediği için vidalı diş tedavisinden yararlanmak isteyen pek çok hasta vardır.
  • Vidalı Dişe İhtiyaç Duyulmasının Sebepleri: Önceden sadece yaşa ya da diş bakımına bağlı olarak yaşanan diş kayıpları sebebiyle vidalı diş tedavisine ihtiyaç duyuluyordu. Fakat teknolojinin gelişmesiyle vidalı diş tedavisi eskisi gibi zor ve korkutucu olmaktan çıkmıştır. Böylesine bir gelişim sebebiyle de artık estetik kaygı taşıyan hastalar bile vidalı diş tedavisi için diş hekimlerine akın etmektedir.
  • Vidalı Dişin Yapıldığı Malzeme: Vidalı diş, vücuda uyumlu bir materyalden üretilir. Günümüzde hem uzun süreli kullanım sağlaması hem de dayanıklı olması sebebiyle metal titanyum tercih edilmektedir. Titanyum, vidalı dişin kaliteli olmasında büyük role sahiptir.
  • Vidalı Dişin Sağladığı Avantaj: Vidalı dişe ihtiyacı olan hastalar, ağrı ve yediğini çiğneyememekten şikayetçidir. Bunun yanında estetik anlamda da sıkıntılar yaşanmaktadır. Hatta protezi olan hastalarda, belli bir süre sonra kemik dokusu da zarar görmeye başlar. Hastanın karşılaştı bu ve bunun gibi sorunlar vidalı diş tedavisi sayesinde tarihe karışır.
  • Vidalı Dişin Uygulandığı Yaş Aralığı: Herkes vidalı diş tedavisinden faydalanabilir. Ancak, kemik gelişimini tamamlamamış olan, yani 18 yaş altı, kişilerde vidalı diş tedavisi tavsiye edilmez. Hastanın kemik gelişimi tamamlandıktan sonra tedaviyi yaptırması daha sağlıklı olacaktır.
  • Vidalı Diş Tedavisi Acı Verici Mi?: Tedaviden önce hasta gerekli anestezi yoluyla uyuşturulur ve bu sebeple herhangi bir acı ya da ağrı hissi ile karşılaşmaz. Vidalı diş tedavisi tamamlandıktan sonra da diş hekiminin verdiği ağrı kesiciler sayesinde tedaviyi mümkün olan en az acı ve ağrı ile tamamlamış olur.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Ziyaretçilerimiz tarafından yapılan yorumlar

BİR YORUM YAZIN

Bu konu hakkındaki görüşünüzü belirtmek ister misiniz?

Sizi Arayıp Detaylı Bilgi
Vermemizi İstermisiniz?
Gönder
Online Randevu Formu